Tečajevi
Integrirano ATP(A)
osposobljavanje provodi se povezano sa studijskim programom na Fakultetu prometnih znanosti ili kao izvan studijski program. Ako se provodi povezano sa studijskim programom, cjelokupna teorijska obuka i manji dio letačke obuke integrirani su u sadržaje stručnih kolegija na studijskom programu, dok se veći dio letačke obuke provodi nakon 1. godine studija i traje istodobno s provedbom studijskog programa.
Cilj integriranog ATP(A) tečaja je osposobiti pilote do razine koja im je potrebna da rade kao kopiloti na višemotornim višepilotnim zrakoplovima u komercijalnom zračnom prijevozu, odnosno da steknu CPL(A) dozvolu s IR(A) ovlaštenjem. Tečaj se sastoji od: − Teorijske obuke do razine znanja ATPL(A) – minimalno 750 sati predavanja − Obuke iz vizualnog i instrumentalnog letenja – minimalno 200 sati naleta koji uključuje i:
- Osposobljavanja za suradnju u višečlanoj posadi – 25 sati teorije i 15 sati naleta na FNPT II
- UPRT-a u skladu s FCL.745.A. – 5 sati teorije i 3 sata leta
Cijena studijskog programa je 58.248,10 €, a izvan studijskog 71.357,50 €.
Cilj LAPL(A) tečaja je osposobiti učenika pilota da djeluje kao zapovjednik zrakoplova prema Pravilima vizualnog letenja u jednomotornim klipnim zrakoplovima ili TMG-ovima s maksimalnom certificiranom masom pri polijetanju od 2 000 kg ili manjom i najviše tri putnika, na način da u zrakoplovu nikad nema više od četiri osobe. Uvjet za pristupanje tečaju je navršenih 17 godina života i Uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti Kategorije 2, a cijena ovisi o broju polaznika i tipu zrakoplova na kojem se leti.
Cilj PPL(A) tečaja je osposobiti učenika pilota da djeluje bez naknade kao zapovjednik zrakoplova ili kopilot na zrakoplovima ili TMG-ovima koji obavljaju nekomercijalne operacije prema Pravilima vizualnog letenja. Uvjet za pristupanje tečaju je navršenih 17 godina života i Uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti Kategorije 2, a cijena ovisi o broju polaznika i tipu zrakoplova na kojem se leti.
Ovlaštenje za noćno letenje – NVFR
Cilj tečaja je osposobiti imatelje Part-FCL dozvola s privilegijama za upravljanje zrakoplovima ili TMG-ovima za letenje noću, odnosno pola sata poslije i prije zalaska/izlaska sunca. Tečaj se sastoji od 3 sata teorijske i 5 sati praktične obuke i košta 1.640,00 €.
Ovlaštenje za instrumentalno letenje na jednomotornom avionu – IR/SE(A)
Cilj IR(A) modularnog tečaja je osposobiti pilote do razine stručnosti potrebne za upravljanje zrakoplovima prema pravilima instrumentalnog letenja i u instrumentalnim meteorološkim uvjetima.
Privilegije imatelja IR(A) ovlaštenja su letenje zrakoplovom prema IFR-u, uključujući PBN operacije, do minimalne visine odluke od 200 stopa (60 m).
Uvjeti za pristupanje tečaju su navršenih 18 godina života, Uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti Kategorije 1, poznavanje engleskog jezika – minimalno razina 4 (ICAO), važeća PPL(A) ili CPL(A) dozvola te minimalno 50 sati rutnog letenja u ulozi zapovjednika zrakoplova, od kojih 10 mora biti na avionima.
Cijena tečaja iznosi 10.825,00 €.
Ovlaštenje za klasu višemotornih aviona – MEP(A)
Cilj osposobljavanja je dovesti kandidata do razine stručnosti potrebne za upravljanje jednopilotnim višemotornim avionom u zračnom prometu u vizualnim uvjetima (VFR) danju.
Kandidat za ovlaštenje za klasu višemotornog jednopilotnog aviona mora imati PPL(A) ili CPL(A) dozvolu te najmanje 70 sati letenja kao zapovjednik zrakoplova.
Praktični dio obuke obavlja se na dvomotornom avionu čiji motori nisu u istoj osi. Program se sastoji od minimalno 6 sati vizualnog letenja od toga 2:30 sati letenja s oba radeća motora (simetrična vuča) i 3:30 sati uz simulaciju otkaza jednog motora (asimetrična vuča). Programom nije planirano samostalno letenje.
Cijena tečaja je 3.230,00 €.
Ovlaštenje za instrumentalno letenje na višemotornom avionu – IR/ME(A)
Kandidati s važećim MEP(A) i IR/SE(A) ovlaštenjem mogu pristupiti IR/ME(A) tečaju koji se sastoji od 2 sata naleta na višemotornom zrakoplovu i 3 sata naleta na simulatoru letenja (FNPT II). Tečaj košta 1.730,00 €.
Cilj CPL(A) modularnog tečaja je osposobiti imatelje PPL(A) do razine stručnosti potrebne za izdavanje CPL(A). Da bi pristupili CPL(A) tečaju kandidati moraju imati najmanje 18 godina, imati ICAO PPL(A) ili Part FCL PPL(A) s noćnim ovlaštenjem i MEP(A) ovlaštenjem jer se dio obuke odvija na MEP zrakoplovu. Također je potrebna liječnička svjedodžba Kategorije 1. Potrebno pilotsko iskustvo:
- 150 sati naleta prije početka tečaja
- 70 sati kao zapovjednik zrakoplova od kojih 10 sati treba biti rutno letenje
- Zapovjednik zrakoplova na jednoj VFR ruti od najmanje 300 NM sa slijetanjem sa zaustavljanjem na 2 aerodroma, različita od aerodroma polaska
- Položeni ATPL ili CPL ispiti
Program naprednog osposobljavanja za izbjegavanje nepravilnog položaja i vađenje iz njega – A UPRT
Primarni cilj naprednog tečaja osposobljavanja za izbjegavanje nepravilnog položaja i vađenje iz njega (A UPRT) je učinkovito sprječavanje i vađenje iz neplaniranih nepravilnih položaja zrakoplova koji nisu česti u normalnoj operaciji. Razvoj kompetencija u upravljanju zrakoplovom u uvjetima UPRT-a uključuje stvaranje povjerenja i razvoj prepoznavanja UPRT-a i tehnika povratka u normalan let, a sve pod pritiskom objektivnih ljudskih osobina.
Kandidati će naučiti kako se nositi s fiziološkim i psihološkim aspektima poremećaja u letu zrakoplova pri povećanim opterećenjima i steći potrebnu sposobnost i staloženost kako bi mogli primijeniti odgovarajuće tehnike uspostavljanja normalnog leta nakon poremećaja. Tehnike uspostave normalnog leta korištene tijekom tečaja bit će, kad je to moguće, kompatibilne s tehnikama koje se obično koriste za zrakoplove u komercijalnom zračnom prijevozu. Važno je razumjeti da UPRT nije sinonim za akrobatsku obuku. Iako akrobatska obuka razvija vještine ručnog upravljanja zrakoplovom i povećava svijest o putanji zrakoplova u svim 3D položajima, glavni cilj UPRT-a je postizanje vještine u preciznom 3D manevriranju uz pozitivna i negativna opterećenja.
Prije početka osposobljavanja kandidat za A UPRT mora imati najmanje 18 godina, važeću najmanje PPL(A) dozvolu pilota i važeću liječničku svjedodžbu (najmanje Kategorija 2).
Tečaj se sastoji od 5 sati teorijskog osposobljavanja i 3 sata naleta s instruktorom i košta 1.245,00 €.
Nema većeg zadovoljstva nego podučavati ljude kako upravljati zrakoplovom, a istodobno je to iznimno odgovoran posao. Dan kada ste poslali svog učenika na njegov/njezin prvi samostalni let se nikad ne zaboravlja. Cilj tečaja je osposobiti imatelja pilotske dozvole do stručnosti potrebne za obavljanje poslova instruktora letenja – FI(A) na PPL(A) razini i izdavanje certifikata FI(A). Tečaj se sastoji od dva dijela:
- Teorijskog osposobljavanja koje uključuje nastavu, učenje i poučavanje u skladu s AMC1 FCL.920. – ukupno 129 sati nastave i testova
- Praktičnog osposobljavanja – 25 sati naleta na avionima i 5 sati na FNPT II
- navršenih 18 godina života,
- važeće uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti,
- prethodno položen specifični prijemni ispit u letu s instruktorom letenja, kvalificiranim u skladu s FCL.905.FI(i), u roku od šest mjeseci koji prethode početku osposobljavanja. Ispitnim letom će se procijeniti sposobnost kandidata za početak osposobljavanja za instruktora letenja, a taj let nije uključen u 30 sati programa obuke,
- najmanje 10 sati letačkog osposobljavanja za instrumentalno letenje od kojih najviše 5 sati na simulatoru,
- 20 sati rutnog letenja na odgovarajućoj kategoriji zrakoplova kao PIC,
- važeća CPL(A) ili PPL(A) dozvola
- završiti najmanje 30 sati letenja na jednomotornim klipnim avionima, od kojih najmanje 5 sati tijekom šest mjeseci prije prijemnog leta na osposobljavanje
Cilj programa je osposobiti kandidate do razine stručnosti potrebne za izdavanje CRI(A) ovlaštenja kako bi mogli sigurno i učinkovito obučavati kandidate za klasu jednopilotnih višemotornih aviona. Prije početka osposobljavanja kandidat za CRI(A) mora zadovoljiti sljedeće zahtjeve:
- mora biti star najmanje 18 godina,
- mora imati važeću dozvolu pilota s ovlaštenjem za klasu jednopilotnih višemotornih aviona,
- mora imati važeću liječničku svjedodžbu,
- najmanje 500 sati naleta kao pilot aviona, od čega nalet od najmanje 30 sati u ulozi zapovjednika na klasi jednopilotnih višemotornih aviona, prije započinjanja osposobljavanja.
- 25 sati osposobljavanja za poučavanje i učenje uključujući testove napretka
- 20 sati osposobljavanja za tehničko teorijsko znanje uključujući testove napretka
- obuke sa svim motorima u radu – simetrična vuča u trajanju 3 sata
- obuke u slučaju otkaza jednog motora u trajanju od 2 sata.
Privilegije IRI(A) za IR su obučavanje za izdavanje, produženje valjanosti i obnavljanje EIR-a ili IR-a na avionu. Kroz tečaj obuke za IRI(A) certifikat kandidati se osposobljavaju za: • Uspješnu praktičnu primjenu elemenata navedenih u FCL.920, • Obnovu tehničkog znanja kandidata, • Obučavanje kandidata za provođenje teorijske i letačke obuke, • Uvjeravanje kandidata da imaju dovoljno znanja i vještina, • Poduku kandidata osnovama obuke i kako primijeniti te elemente na EIR ili IR na odgovarajućoj kategoriji zrakoplova. Tijekom IRI(A) tečaja posebna se pozornost pridaje ulozi pojedinca u odnosu na međuljudsku interakciju (ljudski faktor) te važnosti teorijskog znanja. Posebna se pozornost pridaje sposobnosti kandidata da procjenjuju i razumiju ljude, njihovo ponašanje i razinu znanja. Tijekom tečaja kandidate se upozorava na njihov pristup koji je važan za sigurnost letenja. Poboljšanje sigurnosti jedan je od temeljnih ciljeva tečaja. Na tečaju je važno kandidatu dati znanja, vještine i stavove koji su potrebni za obavljanje uloge instruktora. Podnositelj zahtjeva za IRI(A) certifikat mora imati najmanje 800 sati letenja prema IFR-u, od čega najmanje 400 sati mora biti na avionu Tečaj obuke za IRI uključuje: • 25 sati poučavanja i učenja (kandidatima koji imaju ili su posjedovali certifikat instruktora u potpunosti će se priznati zahtjev od 25 sati poučavanja i učenja.); • 10 sati tehničke obuke, uključujući reviziju teorijskog znanja o instrumentima, pripremu planova lekcija i razvoj vještina podučavanja u učionici; • najmanje 10 sati letačke obuke na zrakoplovu, FFS, FTD 2/3 ili FPNT II. U slučaju kandidata koji posjeduju FI(A) certifikat, ovi sati se smanjuju na 5.
Certifikat instruktora za suradnju višečlane posade – MCCI(A) Cilj tečaja je podnositelju zahtjeva pružiti odgovarajuću teorijsku obuku i obuku za FSTD kako bi mogao obučavati one aspekte MCC-a koji su potrebni kandidatu za ovlaštenje za tip na prvom višepilotnom zrakoplovu. Sljedeći zahtjevi predstavljaju minimalne uvjete za upis na tečaj: • Najmanje 18 godina. • Minimalna ICAO razina 4 znanja engleskog jezika • Imati ili ste imali CPL, MPL ili ATPL ovlaštenje(a) za zrakoplov • Imati najmanje 1 500 sati letačkog iskustva kao pilot u višepilotnim operacijama, od čega najmanje 350 sati na avionu. Kandidatima koji posjeduju ili su posjedovali certifikat FI, TRI, CRI, IRI ili SFI u potpunosti će se priznati zahtjev od 25 sati poučavanja i učenja. Priznavanje prethodnog iskustva u slučajevima koji nisu gore opisani donosi se odlukom HACZ. Teorijska nastava sastoji se od: • 25 sati poučavanja i učenja • 10 sati tehničke obuke vezane uz Elite Evolution S923 FNPT II MCC Letačka obuka uključuje 3 sata praktične MCC obuke na Elite Evolution S923 FNPT II MCC, pod nadzorom TRI, SFI ili MCCI imenovanom od strane FPZ-HZNS u tu svrhu. Ovi sati letačkog osposobljavanja pod nadzorom uključuju procjenu sposobnosti kandidata kako je opisano u FCL.920. Nadzorni instruktor mora imati odgovarajuće iskustvo, tj. obučavao je na najmanje tri tečaja za ovlaštenje za tip ili MCC.
Privilegija instruktora za provođenje osposobljavanja za izbjegavanje i vađenje iz nepravilnog položaja
Cilj tečaja za instruktore za provođenje osposobljavanja za izbjegavanje i vađenje iz nepravilnog položaja (UPRT) je osposobiti nositelje certifikata instruktora s privilegijama za provođenje letačke obuke u zrakoplovu do razine kompetencije potrebne za podučavanje na naprednom tečaju UPRT. Dodatno, uz standardne kompetencije uključene u zadatke letačke obuke, ovaj je tečaj osmišljen za razvoj poboljšane svijesti o sigurnosti podučavanjem dodatnih tehnika koje uključuju, ali nisu ograničene na:
- ponavljanje naprednih manevara i potrebnih elemenata
- integraciju upravljanja prijetnjama i pogreškama (TEM)
- poučavanje kandidata o pripremi materijala za učenje i održavanju brifinga na zemlji i vježbama u zraku
- razvijanje kandidatovih vještina letenja do uzornog standarda
- procjenu praktičnih vještina potrebnih za razinu instruktora
Sljedeći zahtjevi predstavljaju minimalne uvjete za kandidate za upis na tečaj:
- najmanje 18 godina.
- poznavanje jezika – sposobnost čitanja i razumijevanja hrvatskog i/ili engleskog jezika u mjeri potrebnoj za praćenje tečaja.
- dozvola – Part-FCL PPL(A) ili viša.
- ovlaštenja – valjani FI(A) ili CRI(A) certifikat; važeće SEP(A) ovlaštenje
- uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti kriterija 2 ili više izdano u skladu s Part-MED.
- pilotsko iskustvo – najmanje 500 sati kao pilot zrakoplova; najmanje 200 sati instruktorskog naleta
Potrebno je napraviti procjenu sposobnosti kandidata za pohađanje tečaja unutar 6 mjeseci prije početka tečaja s instruktorom HZNS-a koji ima privilegiju podučavanja naprednog UPRT .
Ne priznaje se prethodno iskustvo na tečaju za instruktora UPRT-a, ali kandidatu koji ima ovlaštenje za akrobatsko letenje ili istovjetno iskustvo, to će biti prednost.
Tečaj za instruktora UPRT predviđa 7 sati teorijske obuke i 4 sata letenja s instruktorom, a cijena je 1.910,00 €.
Integrirano ATP(A)
osposobljavanje provodi se kao studijski program na Fakultetu prometnih znanosti ili kao izvan studijski program. Cilj integriranog ATP(A) tečaja je osposobiti pilote do razine koja im je potrebna da rade kao kopiloti na višemotornim višepilotnim zrakoplovima u komercijalnom zračnom prijevozu, odnosno da steknu CPL(A) dozvolu s IR(A) ovlaštenjem. Tečaj se sastoji od: − Teorijske obuke do razine znanja ATPL(A) – minimalno 750 sati predavanja − Obuke iz vizualnog i instrumentalnog letenja – minimalno 200 sati naleta koji uključuje i:
- Osposobljavanja za suradnju u višečlanoj posadi – 25 sati teorije i 15 sati naleta na FNPT II
- UPRT-a u skladu s FCL.745.A. – 5 sati teorije i 3 sata leta
Cijena studijskog programa je 52.588,00 €, a izvan studijskog 65.170,00 €.
Cilj LAPL(A) tečaja je osposobiti učenika pilota da djeluje kao zapovjednik zrakoplova prema Pravilima vizualnog letenja u jednomotornim klipnim zrakoplovima ili TMG-ovima s maksimalnom certificiranom masom pri polijetanju od 2 000 kg ili manjom i najviše tri putnika, na način da u zrakoplovu nikad nema više od četiri osobe. Uvjet za pristupanje tečaju je navršenih 17 godina života i Uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti Kategorije 2, a cijena ovisi o broju polaznika i tipu zrakoplova na kojem se leti.
Cilj PPL(A) tečaja je osposobiti učenika pilota da djeluje bez naknade kao zapovjednik zrakoplova ili kopilot na zrakoplovima ili TMG-ovima koji obavljaju nekomercijalne operacije prema Pravilima vizualnog letenja. Uvjet za pristupanje tečaju je navršenih 17 godina života i Uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti Kategorije 2, a cijena ovisi o broju polaznika i tipu zrakoplova na kojem se leti.
Cilj tečaja je osposobiti imatelje Part-FCL dozvola s privilegijama za upravljanje zrakoplovima ili TMG-ovima za letenje noću, odnosno pola sata poslije i prije zalaska/izlaska sunca. Tečaj se sastoji od 3 sata teorijske i 5 sati praktične obuke i košta 1.565,00 €.
Cilj IR(A) modularnog tečaja je osposobiti pilote do razine stručnosti potrebne za upravljanje zrakoplovima prema pravilima instrumentalnog letenja i u instrumentalnim meteorološkim uvjetima. Privilegije imatelja IR(A) ovlaštenja su letenje zrakoplovom prema IFR-u, uključujući PBN operacije, do minimalne visine odluke od 200 stopa (60 m). Uvjeti za pristupanje tečaju su navršenih 18 godina života, Uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti Kategorije 1, poznavanje engleskog jezika – minimalno razina 4 (ICAO), važeća PPL(A) ili CPL(A) dozvola te minimalno 50 sati rutnog letenja u ulozi zapovjednika zrakoplova, od kojih 10 mora biti na avionima. Cijena tečaja iznosi 10.225,00 €.
Cilj osposobljavanja je dovesti kandidata do razine stručnosti potrebne za upravljanje jednopilotnim višemotornim avionom u zračnom prometu u vizualnim uvjetima (VFR) danju. Kandidat za ovlaštenje za klasu višemotornog jednopilotnog aviona mora imati PPL(A) ili CPL(A) dozvolu te najmanje 70 sati letenja kao zapovjednik zrakoplova. Praktični dio obuke obavlja se na dvomotornom avionu čiji motori nisu u istoj osi. Program se sastoji od minimalno 6 sati vizualnog letenja od toga 2:30 sati letenja s oba radeća motora (simetrična vuča) i 3:30 sati uz simulaciju otkaza jednog motora (asimetrična vuča). Programom nije planirano samostalno letenje. Cijena tečaja je 3.200,00 €.
Kandidati s važećim MEP(A) i IR/SE(A) ovlaštenjem mogu pristupiti IR/ME(A) tečaju koji se sastoji od 2 sata naleta na višemotornom zrakoplovu i 3 sata naleta na simulatoru letenja (FNPT II). Tečaj košta 1.675,00 €.
Cilj CPL(A) modularnog tečaja je osposobiti imatelje PPL(A) do razine stručnosti potrebne za izdavanje CPL(A). Da bi pristupili CPL(A) tečaju kandidati moraju imati najmanje 18 godina, imati ICAO PPL(A) ili Part FCL PPL(A) s noćnim ovlaštenjem i MEP(A) ovlaštenjem jer se dio obuke odvija na MEP zrakoplovu. Također je potrebna liječnička svjedodžba Kategorije 1. Potrebno pilotsko iskustvo:
- 150 sati naleta prije početka tečaja
- 70 sati kao zapovjednik zrakoplova od kojih 10 sati treba biti rutno letenje
- Zapovjednik zrakoplova na jednoj VFR ruti od najmanje 300 NM sa slijetanjem sa zaustavljanjem na 2 aerodroma, različita od aerodroma polaska
- Položeni ATPL ili CPL ispiti
Primarni cilj naprednog tečaja osposobljavanja za izbjegavanje nepravilnog položaja i vađenje iz njega (A UPRT) je učinkovito sprječavanje i vađenje iz neplaniranih nepravilnih položaja zrakoplova koji nisu česti u normalnoj operaciji. Razvoj kompetencija u upravljanju zrakoplovom u uvjetima UPRT-a uključuje stvaranje povjerenja i razvoj prepoznavanja UPRT-a i tehnika povratka u normalan let, a sve pod pritiskom objektivnih ljudskih osobina. Kandidati će naučiti kako se nositi s fiziološkim i psihološkim aspektima poremećaja u letu zrakoplova pri povećanim opterećenjima i steći potrebnu sposobnost i staloženost kako bi mogli primijeniti odgovarajuće tehnike uspostavljanja normalnog leta nakon poremećaja. Tehnike uspostave normalnog leta korištene tijekom tečaja bit će, kad je to moguće, kompatibilne s tehnikama koje se obično koriste za zrakoplove u komercijalnom zračnom prijevozu. Važno je razumjeti da UPRT nije sinonim za akrobatsku obuku. Iako akrobatska obuka razvija vještine ručnog upravljanja zrakoplovom i povećava svijest o putanji zrakoplova u svim 3D položajima, glavni cilj UPRT-a je postizanje vještine u preciznom 3D manevriranju uz pozitivna i negativna opterećenja. Prije početka osposobljavanja kandidat za A UPRT mora imati najmanje 18 godina, važeću najmanje PPL(A) dozvolu pilota i važeću liječničku svjedodžbu (najmanje Kategorija 2). Tečaj se sastoji od 5 sati teorijskog osposobljavanja i 3 sata naleta s instruktorom i košta 1.230,00 €.
Nema većeg zadovoljstva nego podučavati ljude kako upravljati zrakoplovom, a istodobno je to iznimno odgovoran posao. Dan kada ste poslali svog učenika na njegov/njezin prvi samostalni let se nikad ne zaboravlja. Cilj tečaja je osposobiti imatelja pilotske dozvole do stručnosti potrebne za obavljanje poslova instruktora letenja – FI(A) na PPL(A) razini i izdavanje certifikata FI(A). Tečaj se sastoji od dva dijela:
- Teorijskog osposobljavanja koje uključuje nastavu, učenje i poučavanje u skladu s AMC1 FCL.920. – ukupno 129 sati nastave i testova
- Praktičnog osposobljavanja – 25 sati naleta na avionima i 5 sati na FNPT II
- navršenih 18 godina života,
- važeće uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti,
- prethodno položen specifični prijemni ispit u letu s instruktorom letenja, kvalificiranim u skladu s FCL.905.FI(i), u roku od šest mjeseci koji prethode početku osposobljavanja. Ispitnim letom će se procijeniti sposobnost kandidata za početak osposobljavanja za instruktora letenja, a taj let nije uključen u 30 sati programa obuke,
- najmanje 10 sati letačkog osposobljavanja za instrumentalno letenje od kojih najviše 5 sati na simulatoru,
- 20 sati rutnog letenja na odgovarajućoj kategoriji zrakoplova kao PIC,
- važeća CPL(A) ili PPL(A) dozvola
- završiti najmanje 30 sati letenja na jednomotornim klipnim avionima, od kojih najmanje 5 sati tijekom šest mjeseci prije prijemnog leta na osposobljavanje
Cilj programa je osposobiti kandidate do razine stručnosti potrebne za izdavanje CRI(A) ovlaštenja kako bi mogli sigurno i učinkovito obučavati kandidate za klasu jednopilotnih višemotornih aviona. Prije početka osposobljavanja kandidat za CRI(A) mora zadovoljiti sljedeće zahtjeve:
- mora biti star najmanje 18 godina,
- mora imati važeću dozvolu pilota s ovlaštenjem za klasu jednopilotnih višemotornih aviona,
- mora imati važeću liječničku svjedodžbu,
- najmanje 500 sati naleta kao pilot aviona, od čega nalet od najmanje 30 sati u ulozi zapovjednika na klasi jednopilotnih višemotornih aviona, prije započinjanja osposobljavanja.
- 25 sati osposobljavanja za poučavanje i učenje uključujući testove napretka
- 20 sati osposobljavanja za tehničko teorijsko znanje uključujući testove napretka
- obuke sa svim motorima u radu – simetrična vuča u trajanju 3 sata
- obuke u slučaju otkaza jednog motora u trajanju od 2 sata.
Privilegije IRI(A) za IR su obučavanje za izdavanje, produženje valjanosti i obnavljanje EIR-a ili IR-a na avionu. Kroz tečaj obuke za IRI(A) certifikat kandidati se osposobljavaju za: • Uspješnu praktičnu primjenu elemenata navedenih u FCL.920, • Obnovu tehničkog znanja kandidata, • Obučavanje kandidata za provođenje teorijske i letačke obuke, • Uvjeravanje kandidata da imaju dovoljno znanja i vještina, • Poduku kandidata osnovama obuke i kako primijeniti te elemente na EIR ili IR na odgovarajućoj kategoriji zrakoplova. Tijekom IRI(A) tečaja posebna se pozornost pridaje ulozi pojedinca u odnosu na međuljudsku interakciju (ljudski faktor) te važnosti teorijskog znanja. Posebna se pozornost pridaje sposobnosti kandidata da procjenjuju i razumiju ljude, njihovo ponašanje i razinu znanja. Tijekom tečaja kandidate se upozorava na njihov pristup koji je važan za sigurnost letenja. Poboljšanje sigurnosti jedan je od temeljnih ciljeva tečaja. Na tečaju je važno kandidatu dati znanja, vještine i stavove koji su potrebni za obavljanje uloge instruktora. Podnositelj zahtjeva za IRI(A) certifikat mora imati najmanje 800 sati letenja prema IFR-u, od čega najmanje 400 sati mora biti na avionu Tečaj obuke za IRI uključuje: • 25 sati poučavanja i učenja (kandidatima koji imaju ili su posjedovali certifikat instruktora u potpunosti će se priznati zahtjev od 25 sati poučavanja i učenja.); • 10 sati tehničke obuke, uključujući reviziju teorijskog znanja o instrumentima, pripremu planova lekcija i razvoj vještina podučavanja u učionici; • najmanje 10 sati letačke obuke na zrakoplovu, FFS, FTD 2/3 ili FPNT II. U slučaju kandidata koji posjeduju FI(A) certifikat, ovi sati se smanjuju na 5.
Certifikat instruktora za suradnju višečlane posade – MCCI(A) Cilj tečaja je podnositelju zahtjeva pružiti odgovarajuću teorijsku obuku i obuku za FSTD kako bi mogao obučavati one aspekte MCC-a koji su potrebni kandidatu za ovlaštenje za tip na prvom višepilotnom zrakoplovu. Sljedeći zahtjevi predstavljaju minimalne uvjete za upis na tečaj: • Najmanje 18 godina. • Minimalna ICAO razina 4 znanja engleskog jezika • Imati ili ste imali CPL, MPL ili ATPL ovlaštenje(a) za zrakoplov • Imati najmanje 1 500 sati letačkog iskustva kao pilot u višepilotnim operacijama, od čega najmanje 350 sati na avionu. Kandidatima koji posjeduju ili su posjedovali certifikat FI, TRI, CRI, IRI ili SFI u potpunosti će se priznati zahtjev od 25 sati poučavanja i učenja. Priznavanje prethodnog iskustva u slučajevima koji nisu gore opisani donosi se odlukom HACZ. Teorijska nastava sastoji se od: • 25 sati poučavanja i učenja • 10 sati tehničke obuke vezane uz Elite Evolution S923 FNPT II MCC Letačka obuka uključuje 3 sata praktične MCC obuke na Elite Evolution S923 FNPT II MCC, pod nadzorom TRI, SFI ili MCCI imenovanom od strane FPZ-HZNS u tu svrhu. Ovi sati letačkog osposobljavanja pod nadzorom uključuju procjenu sposobnosti kandidata kako je opisano u FCL.920. Nadzorni instruktor mora imati odgovarajuće iskustvo, tj. obučavao je na najmanje tri tečaja za ovlaštenje za tip ili MCC.
Cilj tečaja za instruktore za provođenje osposobljavanja za izbjegavanje i vađenje iz nepravilnog položaja (UPRT) je osposobiti nositelje certifikata instruktora s privilegijama za provođenje letačke obuke u zrakoplovu do razine kompetencije potrebne za podučavanje na naprednom tečaju UPRT. Dodatno, uz standardne kompetencije uključene u zadatke letačke obuke, ovaj je tečaj osmišljen za razvoj poboljšane svijesti o sigurnosti podučavanjem dodatnih tehnika koje uključuju, ali nisu ograničene na:
- ponavljanje naprednih manevara i potrebnih elemenata
- integraciju upravljanja prijetnjama i pogreškama (TEM)
- poučavanje kandidata o pripremi materijala za učenje i održavanju brifinga na zemlji i vježbama u zraku
- razvijanje kandidatovih vještina letenja do uzornog standarda
- procjenu praktičnih vještina potrebnih za razinu instruktora
- najmanje 18 godina.
- poznavanje jezika – sposobnost čitanja i razumijevanja hrvatskog i/ili engleskog jezika u mjeri potrebnoj za praćenje tečaja.
- dozvola – Part-FCL PPL(A) ili viša.
- ovlaštenja – valjani FI(A) ili CRI(A) certifikat; važeće SEP(A) ovlaštenje
- uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti kriterija 2 ili više izdano u skladu s Part-MED.
- pilotsko iskustvo – najmanje 500 sati kao pilot zrakoplova; najmanje 200 sati instruktorskog naleta
Poleti s nama
Stojimo ti na raspolaganju! Za sva pitanja, sugestije ili informacije slobodno nas kontaktiraj. Radujemo se tvom upitu!